Δεν παύει να με ελκύει η ψηλάφιση με το πενιχρό μου γνωσιακό υπόβαθρο της αρχέγονης αυτής θεϊκής παρουσίας και προσπαθώ να δω κάποια σημεία και να εξηγήσω :
- να μυήθηκε ο Μωυσής από το ιερατείο της Ισιδας
- η διδασκαλία του Ναζωραίου να βρήκε εύφορο έδαφος στην Αίγυπτο πρώτα , καθώς οι πρωτοχριστιανοί που τους ονομάζουμε γνωστικούς ήταν το προσάναμμα για να στεριώσει η λατρεία , που ακολούθησε όμως διαφορετικό δρόμο και βίωση και τελικά υπέκυψε στο χριστιανικό ιερατείο που εκκολάφθηκε από την στιβαρή καθοδήγηση των δύο πυλώνων της πίστης πρωταποστόλων Πέτρου και Παύλου
- να στήθηκε μετά το γκρέμισμα της φυλακής της Βαστίλης ένα άγαλμα ομοίωμα υης Ισιδας.
- να έγραψε ο οντως Θεόφιλος Mοzart την πιο πολυακουσμένη ανά τον κόσμο και τους αιώνες όπερα επιρεασμένος από τα αιγυπτιακά μυστήρια και να της έδωσε περιεχόμενο συμβολικό - εσωτερικό - και τεκτονικό. Ας σημειωθεί ότι το κοινό των παρατσάσεων του "Μαγικού Αυλού" αποτελούν και παιδια του νηπιαγωγίου και δημοτικού , στα οποία το μοναδικό αυτό έργο παρουσιάζεται σαν παραμύθι.
- πως στηθήκανε παντού οβελίσκοι, στο Παρίσι, στην Ουάσιγκτον, ακόμη και στην πλατεία του Αγίου Πέτρου.
Τον μεσολαβητικό ρόλο, το φροντιστήριο αναλαμβάνει το ιερατείο, το οποίο εξάντλησε όλη του την ορμή για την διεκδίκηση των πρωτείων φθάνοντας με το διαστροφικό παραλήρημα του να κάψει ζωντανό τον Giordano Bruno. Ρίγη συγκίνησης διαπερνούν τον αναγνώστη , όταν συνειδητοποεί το βαθύ νόημα του διαλόγου ΄του μεγάλου ιεροεξεταστή με τον Χριστό (Αδελφοί Καραμάζωφ του Dostojevskij).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου